we fight for the change to change the world
heroes of xmen: reunion



welcome





Honnan ered vajon a késztetés, a vágy, hogy megfejtsük az élet nagy titkait. Amikor a még a legegyszerűbb kérdésekre se tudjuk a választ. Miért vagyunk itt? Mi a lélek? Miért álmodunk? Okosabb lenne talán, ha nem kérdeznénk. Nem kutatnánk. Nem sóvárognánk, de az ember természete nem ilyen, sem a szíve. Nem ezért vagyunk itt... Ez hát a késztetés. A vágy, hogy megfejtsük az élet nagy titkait. De végül is mit számít mindez, ha az emberi szív csak legapróbb pillanatok értelmét képes felfogni. Itt vannak. Közöttünk, az árnyékban a fényben. Mindenütt. Vajon ők tudják már?

Az oldal alapítása:
2013. szeptember

(A játéktéren 1988-ban járunk.)
Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
Automatikus bejelentkezés: 
:: Elfelejtettem a jelszavam!
chatbox





promónk






Kukkants be az általunk fenntartott két másik oldalra is, ha egy másik világra is kíváncsi vagy, amit szintén mi igazgatunk. :)

last posts





Sürgősségi ügy
by Mesélő
Szer. 18 Okt. - 18:28

Adler nyaraló
by Aaron Adler
Szer. 18 Okt. - 15:08

Kerti lugas (fürdő előtér)
by Adrienne Meyer
Szer. 18 Okt. - 14:56

Hope Town - Eredetkutatás
by Adrienne Meyer
Szer. 18 Okt. - 14:45

Utak, ösvények
by Dakota Lincoln
Csüt. 12 Okt. - 8:22

Folyosók
by Wilmer Murtaugh
Szomb. 7 Okt. - 8:54

Bellamy & Felicity - Koccanás
by Felicity Phoenix
Csüt. 5 Okt. - 20:36

Four Seasons szálloda
by Jamie Cavenaugh
Vas. 1 Okt. - 19:15

Top posting users this month
Jeremy Carlson
 
Adrienne Meyer
 
Jamie Cavenaugh
 
Dakota Lincoln
 
Shosanna Webber
 
Mesélő
 
Casey Andrews
 
Felicity Phoenix
 
Kieran Boomer
 
Jean Grey
 
i'm here





Jelenleg 5 felhasználó van itt :: 0 regisztrált, 0 rejtett és 5 vendég :: 1 Bot

Nincs

A legtöbb felhasználó (56 fő) Vas. 6 Szept. - 22:27-kor volt itt.

Share | 
 

 Képességrendszer

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down 

mutant and proud

avatar
Tanár
let me to help you
Play By : James McAvoy
Hozzászólások száma : 1244
Kor : 32



TémanyitásTárgy: Képességrendszer   Szomb. 28 Feb. - 18:20


Képességrendszer
Minden, amit a képességekről tudni kell


Alább foglaljuk kicsit össze, az alapvető játékinformációkat, röviden kivonva néhány fontosabb tényezőt pl. a Világleírásból is, hogy bármikor könnyen megtalálható legyen. Kérjük, hogy mielőtt bármivel kapcsolatban kérdeznél, előbb ezeket a dolgokat olvasd át. Smile

Szabályok:

Igyekeztünk a képességek rendszerét a lehető legegyszerűbbre kidolgozni, nem akarjuk számokkal és fejlesztési pontokkal megbonyolítani senki életét. Éppen ezért kérjük, hogy igyekezz a realitás talaján maradni! Ne legyenek isteni képességű karakterek, hiszen igazából a játék lényege, hogy a kari esendő legyen, ne feltétlenül olyan, aki mindent megold, hiszen akkor mi értelme az egésznek? Az esetleges egy-egy felállású párbajok esetén legyetek reálisak, és ha végképp nem tudtok mit kezdeni a helyzettel, akkor kérjétek ki mesélő segítségét, de igenis abba is gondolj bele, hogy a karaktered személyiség fejlődését az is ugyanúgy továbbviszi, ha netán alul marad. Kalandok során pedig értelemszerűen a mesélő lesz az, aki eldönti, hogy milyen hatékonysággal működik a cselekvésetek.

Képességek osztályozása:

1. Annyi mindenképpen fontos, hogy a mesék alkalmával a hozzászólás végére mindig írd oda, hogy a karaktered jelenlegi fejlettségi szintjén mire képes. Tehát pl. 10 méterre tud teleportálni és ezt alkalmazza is stb. Mert akkor a mesélő el tudja dönteni, hogy jelen játékhelyzetben ez mire elég. Ezt egyszerűen csak az előtörténetedből másold ki.
2. A fórumon a profilodba az elfogadott előtörténeted után mi írjuk majd ki a karaktered alap képességét, ami egy szó lesz, ami a leginkább jellemző rá, akkor is ha különböző képességei vannak (plusz esetleges másodlagos képességét), és kezdetben az előtörténetednél tedd meg a bővebb kifejtést. Az előtörténetnél a következőképpen építsd fel ezt:

Elsődleges képesség: Sokszorozódás
Osztályozás: Béta mutáns
Aktiválódás: x éves kor (Ez azért fontos, mert nem mindegy, hogy a karid mondjuk 30 éves, és születésétől fogva ismeri a képességét és tanulja a használatát, vagy csak 15 éves korában jelentkezett nála.)
Képesség jelenlegi szintje: Ide írd le, hogy pontosan mit is tud a képességed, pl. jelen példánál maradva hánysorosan tudsz osztódni, vagy ha a képességed a Pirokinézis, akkor hány fokos hőt bír ki a szervezeted stb. Felsorolás szerűen bőven fejtsd ki!
Képesség távlatai: Itt kifejtheted bővebben, hogy hová fejlődhet még a karaktered.


Amennyiben a karakterednek lesz (van) másodlagos képessége, azt ugyanilyen módon fejtsd ki. Fontos, hogy lehetőség szerint fiatal karakter esetén ne indulj eleve két képességgel, attól még felírhatod, hogy majd ki fog neki alakulni, de az aktiválódáshoz mondjuk írsz egy kérdőjelet és ha már elég jól ismered a játékot és aktív vagy, akkor megmutatkozik majd a fejlődés.

3. A karaktered fejlődhet mesék, órák során is, ez annyit jelent, hogy pl. egy történet közben a mesélő beírhatja neked, hogy bár te egy tűzgolyót akartál eldobni, abból egy robbanó tűzgömb lett, tehát most már erre is képes vagy. Ezt innentől feltüntetheted az előtörténetedben. FONTOS, hogy ilyen fejlődést csakis főmesélő, tehát alapító mesélő karaktere adhat, vagy engedélyezhet előzetes egyeztetés alapján!
4. FONTOS! Az előtörténetedet ne szerkeszd, ha már el lett fogadva! Amennyiben úgy értékeled, hogy a karaktered fejlődött, tehát valamilyen plusz hozzá szeretnél venni, vagy növelni az erejét, akkor ezt írd oda új hozzászólásban az előtörténetedhez, ami mi elbírálunk és ha megfelelő, akkor beillesztjük az előtörténetedbe.

Képességek osztályozása:

Ezt nem feltétlenül kell konkrétan használnod és kiemelned, de jó ismerni a rendszert, ha szóba kerül, akkor ne nézz teljesen értetlenül, hogy miről is van szó, és persze ez alapot adhat rá, hogy eldöntsd a karaktered milyen szintű képességgel bír. Az infot köszönjük Savannah Wilde-nak!

1. Alfa és Omega mutánsok
A mutáns populációnak alfa képviselői 10% alatt vannak, az omegák pedig nagyon ritkák.
E között a két szint között van átfedés, lényegében az alfa a második, és az omega legmagasabb szintű mutáció. Mindkettő a természet és univerzum valamilyen szintű manipulálására, irányítására vonatkozik, például képes az anyagot, a teret, az pszichét, más eredetű energiát kontrollálni.
Alfa mutáns például Gambit, akinek ugyan energiával kapcsolatos a képessége, ám korántsem olyan erős mértékben, mint egy omegának, mint például Magnetónak.
Az omega feltétele, hogy a használó teljes uralma alatt tartsa képességének tárgyát, mesteri szinten irányítsa, ne legyen labilis képessége terén, illetve nagy befolyással bírjon a környezetére. Így például Jean Grey még nem minősül omegának, csak ha már megtanulta teljes mértékben használni az erejét.

2. Béta mutánsok
A mutáns populáció 10%-a ilyen.
Azonos erőszinten vannak az alfa mutánsokkal, ám valamilyen hiba, hátrány társul a képességükhöz, esetleg nem képesek teljes mértékben uralni, és ez későbbiekben nem is változhat, de ettől függetlenül hasznos. Ilyen például Küklopsz, aki sugarat lő a szeméből, de szüksége van szemüvegre, mert képtelen irányítani, Vadóc, vagy Farkas, aki nem tudja befolyásolni, milyen gyorsan gyógyuljon. Ide tartoznak a kisebb mértékű testi elváltozással rendelkező mutánsok is, mint például Rejtély.

3. Delta mutánsok
A mutáns populáció 50%-a ilyen.
A delta mutánsok tudják irányítani a képességüket, nincs hátrányuk, ám erejük nem fed le akkora hatáskört, mint egy alfa, béta vagy omega, szóval gyengébbek. Ilyen például Tündér, akinek szárnyai vannak, savas lövedéket lő, ám ez mégsem akkora erő, mint egy anyag manipuláció vagy egy alakváltó képesség.

4. Gamma mutánsok
Erőteljes mutáció, gyakran párosul valamilyen fizikai elváltozással (állati, növényi, vagy másmilyen), mint például Bestia, de ennek az elváltozásnak megvannak a maguk előnyei, a megnövekedett fizikai erő, reflexek, ám megjelenésük miatt kilógnak az emberek közül.

5. Epsilon mutánsok
A mutáns populáció 20%-a ilyen.
Nincs különleges képességük, vagy ha van, hasztalan. Fizikai elváltozás, torzulás figyelhető meg náluk, például a bőrük átlátszó, csontkinövéseik vannak, állati vagy embertelen alakjuk van. Rájuk illik leginkább a szörnyszülött kifejezés.

Másodlagos mutáció
Előfordulhat, hogy egy mutánsnak több, egymástól kevésbé vagy nagyban eltérő képessége van, mint például Azazelnek. Általában a másodlagos mutációt nehezebben sajátíthatja el, lassabban fejlődik ezen a téren, és ez később jelentkezik, mint az első.

Egy karakter több kategóriába is besorolható, de általában azt veszik figyelembe, hogy melyik képessége erősebb, vagy használata alapján hova sorolható. Például Emma Frost telepata és testátalakításra is képes, így sorolható alfa és béta kategóriába is, de mivel az alfa az elsődleges mutációja, így oda kerül. Azazel pedig teleportáló, ez egy béta mutáció, míg gamma mutáns is az alakja miatt, de a béta besorolásba kerül, mivel az az erősebb mutációja.
Egy karakternek nem lehet átugrálni egyik szintről a másikra, a képessége egyhez köti, csupán néhány alfának van lehetősége omegává válni, illetve gammából bétává, ha képes az erejét odáig fejleszteni, hogy emberi alakot is tudjon ölteni.

Képességlista:

A képességlista csupán egy irány adó lehetőség, ami az ötletelésben segít, de természetesen nyugodtan találhatsz ki egyedi képességet is, vagy ötvözhetsz képességeket egyedi névvel, de ebben az esetben szépen dolgozd ki.
Néhány tagunk is dobott már be képességötleteket, és természetesen bárki adhat ötleteket a többieknek itt: Képességötletek

Csontnövesztés: Képes tudatosan növeszteni csontjait. Ezzel képes a csont regenerálására, védekezési vagy támadási céllal csontkinövéseket, csontpáncélt növeszteni.
Emberfeletti ellenállóképesség: Nagyfokú ellenállás az őt érő hatásokkal szemben.
Emberfeletti erő: A szereplő képes emberfeletti erőt kifejteni.
Éjjellátás: A szereplő képes látni akár a teljes sötétségben is.
Hőlátás: A szereplő képes hőkibocsátására a szeméből.
Infralátás: A szereplő képes érzékelni az infravörös fénytartományt.
Röntgenlátás: A szereplő képes átlátni nem átlátszó anyagokon.
Teleszkopikus és mikroszkopikus látás: A szereplő képes nagyon távoli vagy nagyon kicsi dolgokat is látni.
Emberfeletti reflexek: A szereplő reakcióideje kisebb, mint bármely közönséges emberé.
Izommemorizációs képesség: A szereplő képes bármilyen mozgást leutánozni.
Falmászás: A szereplő képes megtapadni a falon.
Kifinomult érzékszervek: A szereplő öt érzékszerve közül egyesek, vagy mindegyik jóval kifinomultabb mint bármely közönséges emberé.
Méregtermelés: A szereplő képes méreg termelésére.
Önrobbantás vagy robbantás: A szereplő képes felrobbantani saját magát, majd újraalkotni testét.
Sebezhetetlenség: A szereplő immunis a fizikai sérülések egy, vagy több formájával szemben, mint pl. Superman.
Temporális sokszorozódás: A szereplő képes jövő- vagy múltbéli énjének, vagy másokénak elhívására.
Vízalatti légzés: Értelemszerűen a szereplő képes a víz alatt is lélegezni.
Helymeghatározás: A szereplő képes megérezni más mutánsok jelenlétét, és tartózkodási helyét.
Megszállás: A szereplő képes asztráltestével megszállni és irányítani mások testét.
Pszichikai fegyver: A szereplő képes pszichikai erejét úgy összpontosítani, hogy az egy fegyverben, általában kardban, öltsön testet. Ez a fegyver nem fizikai, hanem mentális sérüléseket okoz.
Tudatkontroll: A szereplő képes mások tetteit irányítani pusztán az akaraterejével.
Egyetemleges nyelvtudás: A szereplő képes bármilyen nyelvet megérteni és/vagy azt gyorsan elsajátítani.
Asztrálkivetítés: A szereplő képes elkülöníteni tudatát és fizikai testét, majd tudatát egy asztráltestbe (nem fizikai test) kivetíteni.
Pszichometria: A szereplő képes információkat megtudni egy tárgy, hely, vagy személy múlt- vagy jövőbéli szerepéről, történetéről azzal, hogy megérinti azt, vagy egyszerűen csak a közelében tartózkodik.
Ösztönös tudás és készségek: A szereplő képes gyorsan elsajátítani bizonyos készségeket illetve ösztönösen ráérezni azokra.
Elektromosságmanipuláció: A szereplő képes elektromosságot és elektromos mezőt gerjeszteni és irányítani.
Föld- és talajmanipuláció: A szereplő képes irányítani a földet és a talajt.
Hideg- és jégmanipuláció (kriokinézis): A szereplő képes csökkenteni saját és környezete hőmérsékletét, esetenként jég-struktúrákat létrehozni.
Levegő- és szélmanipuláció: A szereplő képes szelet kelteni és irányítani.
Növénymanipuláció: A szereplő képes a növények növekedését befolyásolni és irányítani.
Víz- és páramanipuláció (hidrokinézis): A szereplő képes vizet fakasztani és irányítani.
Anyagtalanság és fáziseltolódás, "faljárás": A szereplő képes saját és/vagy mások testét atomjaira bontani, és így közlekedni szilárd tárgyakon keresztül.
Energiasemlegesítés: A szereplő képes bármilyen energia formát semlegesíteni. (Ezzel együtt például a mutánsok erejét is!)
Energiamanipuláció: A szereplő képes az energia irányítására.
Életre keltés: A szereplő képes élettelen tárgyaknak életet adni.
Fény manipuláció (fotokinézis): A szereplő képes kelteni, vagy irányítása alá vonni a fényt.
Gravitációmanipuláció: Képes a gravitációt módosítani, ezzel magasabbra, távolabbra ugrani, lebegni, másokat erre késztetni stb.
Idő manipuláció: Képes az időt megállítani, visszatekerni, akár lelassítani vagy az időben utazni.
Molekuláris manipuláció: A szereplő képes átalakítani egy adott tárgy molekulaszerkezetét, pl. cseppfolyósítás.
Teleportáció és utazás: A szereplő képes utazni a térben egyik helyről a másikra.
Elektromos úton történő utazás: A szereplő képes elektromos hálózatokon keresztüli utazásra (elektromos távvezetékek vagy telefonkábel segítségével).
Emberfeletti gyorsaság: A szereplő képes emberfeletti sebességgel mozogni.
Alakváltás: A szereplő képes megváltoztatni egész megjelenését és testfelépítését, ezen belül:
Állatias átalakulás: A szereplő különböző állatok vagy csak egyetlen állat alakját és adottságait képes magára ölteni.
Átalakulás: A szereplő képes az általa megérintett anyaggá átalakulni.
Folyadékforma: A szereplő képes folyékony formába átalakulni.
Méretváltoztatás: A szereplő képes testméretét megváltoztatni.
Rugalmasság, nyúlékonyság: A szereplő képes megnyúlni és különböző formákat felvenni.
Szervetlen anyaggá való átalakulás: A szereplő képes teljes mértékben szervetlen anyaggá átalakulni.
Szublimáció: A szereplő képes gáz, vagy köd formát felvenni.
Repülés vagy levitáció: A szerepló képes felemelkedni a földről, lebegni vagy repülni.
Szárnyak: Hártyás, rovarszerű, vagy madárszerű tollas szárnnyal való rendelkezés.
Technokrácia: A szereplő képes kommunikálni a gépekkel, gondolati úton irányítani őket, megérteni a működésüket, bonyolult rendszerekbe is bejutni.

Mutánsnevek:

Az alábbi linken tekintheted meg, hogy milyen mutáns nevek léteznek már. Lehetőleg ezek közül vagy ne nagyon használj, vagy csak olyat, ami olyan szereplőhöz tartozik, aki nem igazán ismert, vagy népszerű:
Hivatalos magyar mutánsnevek listája




Ne feledd Eric:
Derű és harag között!
 



Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
 
Képességrendszer
Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére 
1 / 1 oldal
 Similar topics
-
» Hegységrendszer
» Speciális Képességek (Összesítő)
» -=Sharingan=-
» -=Unazaki klán=-
» Mizukage palota

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Heroes of X-Men: Reunion :: Kérdések, beszélgetés :: Kezdõ lépések-